Monday 26 August 2013

Kita tetap DEKAT walau JAUH (:


Bismillah…selawat dan salam ke atas junjungan mulia nabi Muhammad saw.
*perasaan sebak menyelubungi diri ketika ini…

Alhamdulillah, akhirnya Allah swt telah membantu hambaNya yang hina ini untuk membuat keputusan.. Walaupun keputusan yang dibuat mendapat sokongan ramai sahabat dan saudara mara, namun jauh di sudut hati mereka(sahabat) ada yang sukar dan berat untuk menerimanya.. Ana telah bertekad utk tidak menyambung degree buat masa ini..Ana telah pun menolak tawaran belajar ke peringkat ijazah dalam bidang ukur bahan dari pihak UiTM.. Satu keputusan yang sangat besar namun ana yakin disebalik semua ni tersingkap 1001 hikmah dariNYA J

Ana sebak bila ada seorang sahabat meluahkan rasa sedih,takut untuk menghadapi hari2 semasa degree nnt tanpa ana, time diploma kami sntsa bersama.suka.duka.pahit.manis.tapi disebabkan keputusan ana yang xdisangka ni kami tidak lagi blh hadapi semuanya bersama…Setiap kali kami berbual dlm telefon pasti ayat ini yang akan diulangya “tikah, sambung la degree.kesian kte sorg2 nnt.blaja sorg,stress sorg.jom la sambung.tarikh trma belajar xtutup lagi..huu”..dia ckp dengan nada sedih namun terselit gelak ketawa yg sedikit..hm..bila sembang dengan adik2 plak.mereka akan ckp mcm ni.”xbest la kak tikah xde.xblh nak buli2 dah.nnt xde org nk membebel dah kat ktorg”..hanya mampu tersenyum tatkala itu..
Namun, keputusan itu muktamad.. Ana akui perasaan teringen utk bersama mereka lagi di alam kampus sangat tinggi..hadapi pahit manis bersama.usrah bersama.mkn dalam talam.berprogram sme2.solat Jemaah.pro sirah kat p.i..mcm2 lagi kenangan yg ana nk cipta bersama mereka..TAPI xsemua yang kita suka baik utk kita..Allah lbh tau mana yang terbaik utk kita..In syaa Allah..




Buat sahabatkuh..
Yakinlah dengan Allah swt.. Setiap yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi.. Teruskan perjuanganmu di alam kampus bersama sahabat dan adek2 comel kat sne k..Sahabat yang dpt sambung di kampus lain, moga terus maju jaya…terus istiqomah yer..saling kuat menguat dan terus kuat ok..





Buat adek2 yang solehah+comel+ayu sokmo...
Tingkatkan ilmu..grab semua yg tersedia..all out..manfaatkan mse dgn shbt2,senior2..jgn sia2kan peluang yg dh terbentg luas..korg pasti akn rindu ‘saat itu’ bila dh tamat blaja nnt..sama2 hempas pulas k..success always..give n take..bak kata kak sal,be a problem solver not a problem maker ..korg kan Daebak slalu..msti blh punye..fighting!!!







Sama2 doakan yang terbaik..Kenang daku dalam doamu..Kerna “kita DEKAT walau JAUH”.. Blaja rajen2.. Akademik+Dakwah seiring..Jangan “stress” sgt dengan “masalah”-word yg dh jadi trademark kte semua..act masalah tu satu ujian dari Allah swt..Semua kenangan kita bersama sntsa akan terpahat dalam ingatan.. ^_^
Walau dimana pun kita berada..kita tetap dengan akidah yang sama..taat pada Allah yang Esa..wajib sambung perjuangan Rasulullah saw….ukhuwah islamiyyah akan terus kekal hingga ke syurga…In syaa Allah..



SARANGHAE LILLAHI TA’ALA <3
Lots of love-Kak T.K, T.K, Atikah khairi ^^ miss u olzz..seriously.. :’(
Terus melangkah ke hadapan..Berjihad keranaNYA




" KEMENANGAN & KEJAYAAN ITU SEDANG MENANTI DI HADAPAN KITA. WALAUPUN TEKANAN SEMAKIN DAHSYAT DAN KERAS MENGHIMPIT KITA, TETAPI INGATLAH BAHAWA SESUNGGUHNYA FAJAR MENTARI PASTIKAN TERBIT WALAUPUN KEGELAPAN MASIH BERPANJANGAN "

respectkalian."kak"sal.nabila.dila.tiqahmus.tiqahzimi.ainnardin.noin.famiza.syazwati.linda.ina.hanis.farah.
sayangkalian.afaf.ana.asiah.nisa'.firah.fatinathirah.amirahfatin.ctb.seri.tiqahmohamed.nur.hapsah.ain.ami.
                    fatinadiah.kakecah.
rindumereka.nad.tirah.husna.ainin.nisa.hazirah.uya.ain.afiqah.alyani.ama.fatin.k ina.laila.
kasihmereka2.aiza.mira.diana.aliaa.fatinuzir.hanisa.hayati.kiman.solehah.maz.jiha.najwa.nazha.solehah.ramizah.
                      fatinfazira.farahafiqah.adilah.fahima.iman.khairiyah.irfani dan lain2.....




2 comments: