Sunday 28 July 2013

siapa dia imamku?


Bismillah..dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani..

puisi khas buat ...

Siapakah dia imamku nanti,
Aku masih terus menanti,
Sesuatu yang masih tidak pasti,
Adakah aku sempat memiliki,
Kerana mati semakin mendekati..

Aku menanti..

Seorang mukmin yang sejati,
Matlamatnya mencapai redha ilahi,
Rasulullah saw insan yang sentiasa dirindui,
Syahid di jalan Allah adalah cita2 tertinggi..
Sentiasa bersyukur dengan nikmat ilahi,
Dan bersabar dengan ujian yang diberi..

Aku mendoakan bakal imamku..

Seorang suami yang sentiasa menghiburkanku,
Dengan alunan ayat-ayat suci al-Quran,
Lidahnya sentiasa dibasahi dengan zikrullah,
Selawat dan zikir mathurat dibacanya selalu..

Aku sanjungi..

Lelaki yang tegas & penuh berprinsip,
Adil dan amanah dalam memikul tanggungjawab,
Dia yang tidak leka mengejar nikmat duniawi,
Gigih mencari rezeki yang halal dari si Pemberi..

Aku menghormati dia..
Yang taat pada ibu & bapanya,
Yang mencintai isteri & anak tercinta,
Yang kasih pada saudara-maranya,
Yang tinggi akhlak & budi pekertinya..

Aku akui manusia itu tidak sempurna. Ya, aku menginginkan semua ini ada dalam diri imamku nanti, namun aku harus terima semua kelemahannya jua. Kerana aku juga seorang manusia yang sering melakukan kesilapan. Aku akan berusaha menjadi seorang hamba yang taat pada perintahNya, si isteri yang menyayangi sang suami, seorang ibu yang mendidik anaknya dengan penuh kasih sayang sehingga menjadi anak yg soleh dan solehah. In syaa Allah.. 

Untuk memiliki imam yang ku impikan, aku juga harus berusaha menjadi seperti yang ku idamkan. Kerana...

“Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)”. 

(An Nuur : 26)



 

Moga Allah swt permudahkan semuanya. Kita merancang dengan cita-cita, Allah swt merancang dengan cintaNYA (:

28/7/2013-6.06pm



No comments:

Post a Comment